Novinka Efekt lupa
  • 1 z 2
 

Pravda o soli

Neohodnoceno
 
  • Studené končetiny mohou znamenat, že potřebujete více soli.
  • Chronický nedostatek soli může zvýšit hladinu inzulínu, protože inzulín pomáhá udržovat sodík v ledvinách.
  • 8-10g soli = 3-4g sodíku.
  • Osoba s běžně fungujícími ledvinami a normálním krevním tlakem může bez problémů vyměšovat až 10x více soli, než co zkonzumuje za celý den.
  • Původní potraviny byly vodního rázu a měli  mnohem vyšší obsah soli než dnešní potraviny.
  • V průměru jsou naše ledviny schopny filtrovat mezi 1.45kg - 1.63kg soli (0.58kg - 0.65kg sodíku) za den.
  • Nízký příjem soli stresuje ledviny a způsobuje sníženou energii/ únavu, protože tělo chce zabránit pocení. Toto může vést k přibývání na váze.
  • Staří Římané konzumovali 25g soli denně. Evropané v 16. století konzumovali 40g denně a Evropané v 18. století dokonce konzumovali až 70g denně.
  • Dietáři na low-carb (nízko-sacharidovém) plánu potřebují extra 2g kvalitní soli denně.
  • Sůl není adiktivní a tělo pozná, kdy mělo dostatek a dokáže její přebytek vypotit.
  • Vyšší spotřeba soli pomáhá redukovat stress a úzkost.
  • Konzumace soli před cvičením a během cvičení pomáhá chladit tělo rychleji kvůli zvýšenému krevnímu oběhu.
  • Těhotné a kojící ženy potřebují více soli.
  • Konec knihy porovnává pro a proti nejrůznějších druhů solí. Autor má nejradši Redmond Real Salt.
Dostupnost Skladem (4 ks)
286 Kč
236,36 Kč bez DPH
   
Značka NAKLADATELSTVÍ JOTA
Kategorie Literatura
 
... protože soli je zapotřebí!
Lži odborníků o látce, bez které nemůžeme žít

To doporučení jsme všichni slyšeli: chcete-li mít zdravé srdce, nejezte víc než jednu čajovou lžičku soli denně. Většina lidí, kterým záleží na vlastním zdraví, se řídí obecně přijímaným názorem – že solnička je nejjistější způsob, jak si uhnat infarkt – a musí pak jíst neslaná nemastná, ale „srdci prospěšná“ jídla.
Jenže co když je ta rada o nízkém příjmu soli od základu mylná?
Dr. James DiNicolantonio, přední vědec v oblasti kardiovaskulárního výzkumu, recenzoval více než 500 publikací ve snaze rozluštit dopad solení na krevní tlak a srdeční nemoci. A dospěl k ohromujícímu závěru: drtivá většina z nás nepotřebuje svůj příjem soli sledovat. Našemu zdraví by ve skutečnosti prospělo, kdybychom solili víc. Pravda o soli líčí pozoruhodný příběh o nespravedlivé démonizaci soli – neslýchané drama o egoismu a soupeření zájmů. Dozvídáme se pravdu o tom, jak to sůl schytávala za jiný bílý krystal: cukr. 
Nedostatek soli může vést k následujícím potížím:
• Stupňuje touhu po cukru a rafinovaných uhlohydrátech.
• Uvrhne tělo do režimu polohladovění.
• Způsobuje tloustnutí, rezistenci na inzulín, cukrovku druhého typu, kardiovaskulární choroby, chronické onemocnění ledvin a zvýšený krevní tlak a srdeční tep.
Oproti tomu jedení soli, co tělo ráčí, bude mít tyto přínosy:
• Zlepší vše počínaje spánkem, energií a mentálním soustředěním a konče fyzickou kondicí, plodností a sexuální výkonností.
• Zažehná všechny běžné chronické nemoci včetně těch srdečních.
Dr. DiNicolantonio vás seznámí s nejlepšími způsoby, jak zase vrátit do stravy sůl. Jeho revoluční pětibodový program umožňuje „překalibrování solného termostatu“ v těle, abyste se dostali na svoji jedinečnou, ideální hladinu soli. Věda už ustoupila od dogmatu o nízkém příjmu soli a měli byste i vy – může na tom záviset váš život!
Prolistujte si pár stránek z knihy zde:

https://issuu.com/nakladatelstvijota/docs/pravda_o_soli

 

Počet stran 287
Datum vydání 1.11.2017
Překladatel Jan Kozák
Vazba Brožovaná s klopami
Originální Název The Salt Fix: Why the Experts got it All Wrong – and How Eating More Might Save Your Life

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Přidat hodnocení
Nevyplňujte toto pole:
 
Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.